Vi söker utbildningsledare till Göteborg och Luleå

Yrkeshögskolorna NBI och Handelsakademin ingår i utbildningskoncernen Enjoy AB. Vi bedriver YH-utbildningar i Göteborg, Malmö, Växjö och Luleå. Vi utbildar för efterfrågade yrkesroller inom IT, Bygg, Inköp/Logistik och Ekonomi/Juridik.

Nu expanderar vi vår verksamhet och söker två utbildningsledare: en till Göteborg, 100% och en till Luleå, 50%.

Utbildningsledaren – en nyckelroll

För att driva, koordinera och utveckla våra utbildningar har utbildningsledaren en nyckelroll. Du kommer att ingå i en organisation  med åtta andra utbildningsledare på fyra orter och tillsammans med stödfunktioner såsom marknad, utveckling och ekonomi.

Som utbildningsledare för YH är du ansvarig för en eller flera utbildningar/klasser. Du ska vara intresserad av kompetensutveckling och alltid se möjligheter och potential i att utveckla andra och även dig själv. Du är våra studerandes kontaktperson, lärarnas uppdragsgivare och utbildningens ledningsgrupps verkställare. I ditt uppdrag kommer du framför allt att:

  • Ansvara för drift av utbildning, dvs planering och administration av utbildning.
  • Ansvara för rekrytering av lärare
  • Ansvara för rådgivning och ansökningar till våra utbildningar
  • Vara delaktig i utvecklingen av kursplaner
  • Följa upp och utveckla kvalitetsarbetet tillsammans med övriga utbildningsledare.
  • Ha kontinuerlig kontakt med företag för Lia (Lärande i arbete) samt för att identifiera behov av kompetens i näringslivet och samverkan i våra utbildningar.

Dina kvalifikationer

Vi söker dig som trivs och har arbetat i en koordinerande/projektledarroll. Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat som koordinator och har erfarenhet av arbete med YH-utbildningar eller kompetensutveckling. För sökande till Luleå är det även meriterande om du har erfarenhet från anläggnings- och byggbranschen med kontakter inom området.

Du trivs med att skapa kontakter och känner dig bekväm i kontakt med arbetslivets företrädare och kan samverka med myndigheter. Du är intresserad av vad som händer inom arbetslivet och utbildningsbranschen.

Du behöver ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift, engelska och Office-paketet samt vara en god administratör. Du är ansvarsfull och planerar ditt arbete på ett effektivt sätt, så att du håller tidsramar, fokuserar på resultat och är mån om att leva upp till satta kvalitetsmål.

Din personlighet

Som person är du utåtriktad, flexibel och stabil. Du har lätt att anpassa dig till förändrade omständigheter och fokuserar på rätt saker. För att trivas i rollen är det viktigt att kunna samarbeta på ett bra sätt i team, att tycka om att underhålla och skapa nya kontakter samt vara intresserad av att stödja våra studerande. Du är serviceinriktad, uppmärksam och tillmötesgående.

Vi erbjuder dig en miljö med ambitiösa och engagerade kollegor. Du kommer att arbeta tätt med övriga utbildningsledare samt administrativa stödfunktioner där alla bidrar till ett gott arbetsklimat och strävan att göra skillnad.

Ansök snarast

Utbildningsledare Göteborg: heltid i våra lokaler på Redegatan 1H i Västra Frölunda.

Utbildningsledare Luleå: 50% i våra lokaler på Upplagsvägen 24 (Gamla Bergnässkolan).

Tillträde: snarast.

Lön: Fast månads- vecko- eller timlön

Ansökan: ansök via mail till jorgen.bergstrom@handelsakademin.se. Märk din ansökan ”Utbildningsledare Göteborg” alt. ”Utbildningsledare Luleå”. Intervjuer sker löpande.

Om NBI/Handelsakademin

Vår strävan är att skapa en bättre framtid och konkurrenskraft för människor och företag genom utbildning, utveckling och upplevelser i en trygg, familjär och inspirerande miljö. Verksamheten kännetecknas av de tre ledorden omtanke, enkelhet och mod. Vår strävan är att göra skillnad, att förbättra livet.

Våra utbildare och föreläsare är handplockade för att kunna ge våra studerande en utbildning av hög kvalitet. Utbildningen bedrivs i en miljö som kännetecknas av omtanke och professionalism. Vårt gedigna nätverk inom näringslivet skapar de bästa förutsättningarna för övergången från studier till arbetslivet.